X
تبلیغات
.:: پاسخگو ::. - ازدواج موقت دختر باكره
پاسخ به شبهات دینی

     بعد از حل شدن مساله ازدواج موقت بيوه ها اين سوال به ذهن مي آيد پس دختر باكره ها چكار كنند؟ مردان مجرد و متاهل و زنان بيوه (غير باكره) ميتوانند صيغه بكنند و صيغه بشوند در نتيجه شرع مقدس اسلام راهي براي در دام گناه نيافتادن آنها ارائه داده است ولي دختر باكره چكار كند؟ اگر شهوت جنسي سراغ او آمد آيا چاره اي جز گناه دارد؟ اين سوالي است كه ممكن است ذهن بيشتر كساني را كه معتقد به صيغه هستند را به خود مشغول سازد ما براي پاسخ به اين سوال آن را از جهات مختلف مورد بحث و بررسي قرار مي دهيم.

     1) از نظر روانشناسي زن با مرد فرق دارد. مرد در امور جنسي با نگاه هم تحريك ميشود. و شكل ظاهري آلت جنسي او و نيازهاي دروني باعث مي شود به محض قدم گذاشتن به سن بلوغ يا حتي كمي زودتر از آن نسبت به امور جنسي حساس و از خود واكنش نشان دهد. اما در مورد دختر روانشناسان معتقدند دختر تا لمس نشود با صرف نگاه نمي تواند لذت جنسي ببرد. (البته به شدتي كه در مردان هست) بلكه لذت جنسي آنها در صورت لمس مي باشد. بنابراين تحريك شدن با صرف نگاه كردن فقط در مورد زناني صادق است كه قبلا تجربه لمس را داشته باشند. و دختراني كه چنين لمسي نداشته باشند تقريبا شهوت جنسي براي آنها بي معناست.

     2) در شرع مقدس، ما توصيه شده ايم كه دختران را زود به خانه بخت بفرستيم حتي از نبي اكرم نقل است كه يكي از خوشبختيهاي مرد اين است كه دخترش در خانه او حيض نبيند (مسائل جنسي بعد از حيض مي باشد) بنابراين اگر ما به آموزه هاي ديني مراجعه كنيم ميبينيم فكري براي دختران شده هست ولي چون ما عمل نميكنيم بعد عنوان ميكنيم دين براي اين چكار كرده و چه فكري كرده غافل از اينكه سفارشات دين فراموش شده است.

     3) ممكن است به هر دليلي دختري به محض پا گذاشتن به سن بلوغ عرفي ازدواج نكند و برخي لمسها را هم داشته باشد حال ميخواهد گناه نكند باز دين چاره اي براي آن انديشيده يا نه؟ در جواب ميگوييم آنچنان كه از روايات استفاده مي شود (برای دیدن روایات کلیک کن) دختر باكره هم ميتواند ازدواج موقت كند. اما در صورتي كه با اذن ولي باشد دخول هم اشكال ندارد. ولي در صورتي كه بدون اذن ولي باشد. نبايد دخول شود و دختر و پسر ميتوانند لذتهاي ديگر از هم ببرند درنتيجه ارضا بشوند بدون اينكه در دام گناه بيافتند. البته همه فقها ازدواج موقت دختر باكره با اذن ولي را اجازه ميدهند ولي بدون اذن ولي را اكثر فقها با آن مخالفت كرده اند. چه با دخول باشد چه بدون دخول. ولي اين مخالفت اولا در حد احتياط هست و خود فقها هم يقين به حرمت آن ندارند. ثانيا اين اختلاف فتواها به خاطر روايات مختلف (روايات جواز و روايات غير جواز) مي باشد كه اين اختلاف هم به خاطر جو حاكم آن زمان بوده كه اجازه نميداد تا روايات متعه نشر پيدا كنند. به هر حال ما نميتوانيم بگوييم اسلام فكري نكرده است بلكه ميتوان گفت دست ما چيزي نرسيده است.

     نتیجه: با توجه به سه نكته بالا ميتوان نتيجه گرفت اولا دختر مثل پسر نيست و اكثرا در دام گناه نمي افتند بر خلاف مردان و زنان بيوه و در مرحله بعدي توصيه هاي دين براي ازدواج در سن پايين و همچنين ازدواج موقت با اذن ولي ميتواند راهگشا براي برخي كه در دام گناه مي افتند باشد. ودر مرحله سوم ميگوييم احتمالا ازدواج موقت دختر بدون اذن ولي و بدون دخول صحيح باشد (البته از گفتن اين سخن ميترسم ولي از برخي روايات اينگونه استفاده ميشود) بنابراين در يك نظريه كلي ميتوان اذعان داشت اسلام براي دختر باكره هم در مورد امور جنسي فكري كرده هست ولي ما غافليم و در اين مورد كار نكرده ايم و مسائل سياسي و غير سياسي مانع اينكار شده هست همچنانكه همان مسائل سياسي و غير سياسي مانع ازدواج موقت حتي براي مردان و بيوه ها شده است.

فقط ۱۸+ کلیک کند

+ نوشته شده در  دوشنبه 1388/03/18ساعت 5:6  توسط الف.ن.  |